Ft

Ha először rendel, olvassa el ezt!

A hétfői ebédtől indul a Smartfood menü! – DÉLELŐTTI SZÁLLÍTÁS ESETÉN A menücsomagot reggel 8 és 13 óra között szállítjuk. Előre nem tudjuk megmondani, pontosan mikor érkezik a futárunk, ez minden héten változik a megrendelések szerint. Mivel a hétfői reggeli és tízórai nem érkezne meg mindenkihez időben, ezért egy-egy csomag aznap ebédtől másnap tízóraiig tartalmazza az ételeket. Tehát hétfőn a reggeliről és a tízórairól önnek kell gondoskodnia. A pénteki csomagban szállítjuk ki a szombati reggelit és tízórait – így lesz teljes a heti menü. A hétköznapi menüt rendelőknek a rendelés pillanatában bekerül a vásárlói fiókjukba a RENDELÉSEK mappába egy pdf file, amely tartalmazza a javasolt hétvégi menüt receptekkel, anyagkiszabattal szombat ebédtől hétfőn tízóraiig. Ez alapján el tudja készíteni a hétfői reggelijét és tízóraiját. Az étlapok természetesen napi bontásban tartalmazzák az ételeket.

A Smartfood menüről

Mi a Smartfood életmódváltó menü?
A napi ötszöri étkezést tartalmazó életmódváltó étrendet a legkorszerűbb, evidence based orvostudományi alapelvek szerint állítja össze Dr.Takács Hajnalka dietetikus, a Smartfood szakmai vezetője. Mivel a fogyókúrás étrendi protokoll szerint hölgyek számára a javasolt napi energiabevitel 1200-1500 kalória között mozog, a hétköznap házhoz szállított menük , illetve a hétvégére tervezett ételsor is napi 1300-1400 kalória közöttiek, 140 g CH-t tartalmaznak. Az 1300-1400 kalória egy ülő életmódot folytató, alacsony fizikai aktivitású hölgy számára biztosítja az egyenletes fogyást, melynek mértéke heti szinten 0,5-1 kg. Természetesen az egyéni szükségletek eltérőek lehetnek ülő, illetve aktív életmód esetén. A Smartfood menü minden élelmiszert, nyersanyagot tartalmaz, amire a szervezetnek szüksége van és nincsenek benne speciális alapanyagok. A titok a tűpontos adagolásban, a kiegyensúlyozottságban és a szélsőségektől mentes étrendben rejlik. Az ételek nem tartalmaznak hozzáadott cukrot, a szükséges édesítés energiamentes édesítőszerrel történik. A felhasznált liszt és pékáru teljes kiőrlésű gabonából készült. Az ételek glutént, tejcukrot, tejfehérjét tartalmaznak. Az ételek nem mentesek allergénektől, de ezeket a szabályozásnak megfelelően feltüntetjük az étlapon.
Mit jelent, hogy a Smartfood menü evidence based elvek szerint kerül összeállításra?
Az evidence based jelentése az, hogy tudományos bizonyítékon alapul. Tehát az étrendtervezés olyan módon történik, hogy az megfelelő tudományos bizonyítékkal alátámasztható legyen. A menü kialakításánál alapvető szempont a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége által készített táplálkozási ajánlás (Okostányér®) figyelembe vétele, valamint a nemzetközi szakirodalom folyamatos eredményeinek alkalmazása, adaptálása.
Lehet-e fogyni a Smartfood menü fogyasztásával?
Igen, lehet! A fogyókúrás étrendi protokoll szerint hölgyek számára a javasolt napi energiabevitel 1200-1500 kalória között mozog. Ezért a hétköznap házhoz szállított Smartfood menük napi 1300-1400 kalória közöttiek. Ez a kalóriamennyiség egy ülő életmódot folytató, alacsony fizikai aktivitású hölgy számára biztosítja az egyenletes fogyást. A Smartfood menü segítségével a tapasztalatok szerint heti szinten 0,5-1 kg fogyás érhető el. Természetesen az egyéni szükségletek eltérőek lehetnek ülő, illetve aktív életmód esetén. Férfiak számára a fogyókúrás energiatartomány 1500-1800 kalória közötti. Egy aktívabb életet élő férfi számára fogyást eredményez az 1800 kalóriás menü. Annak a férfinak, aki ülő életmódot folytat, de eddig 3000-4000 kalóriát is elfogyasztott, az energiadeficit miatt az 1800 kalóriás menü fogyást fog eredményezni. Az étrend kezdők számára mozgás nélkül is működik, a fogyás beindul. Később a hatékonyság fokozása, valamint a szív- és érrendszer egészsége érdekében heti 5x minimum 30 perces kardio jellegű mozgás (futás, úszás, biciklizés, aerobik, stb.) ajánlott!

A Smartfood menü megrendelése

Hogyan lehet megrendelni a Smartfood menüt?
A Smartfood menüt webshopban, a www.smartfood.hu oldalon lehet megrendelni. A vásárló adatai beírásával vásárlói fiókot hoz létre, ahol lehetőség van számlázási és szállítási cím beírására is. Az űrlapon a megjegyzés rovatban jelezheti kéréseit, kiegészítő információkat adhat pl. a szállítással kapcsolatban. A vásárlói fiókban megtalálhatók a hétvégi menüt tartalmazó letölthető pdf-ek. A vásárló az adatait bármikor megváltoztathatja.
Fizethetem-e a menüt a futárnál?
Nem. A Smartfood menüt kizárólag a webshopban lehet megrendelni. Fizetés csak bankkártyával lehetséges.
Mennyibe kerül a Smartfood menü?
Mennyibe kerül a Smartfood menü? Az 1400 kalóriás, napi 5 étkezést tartalmazó ötnapos (hétköznapi) menü ára: 29.900 Ft. Az 1800 kalóriás, napi 5 étkezést tartalmazó ötnapos (hétköznapi) menü ára: 33.500 Ft A napi 2 étkezést, ebédet és vacsorát tartalmazó ötnapos (hétköznapi) menü ára: 21.900 Ft A hétvégi menü díja az 1400 és 1800 kalóriás menü napi árának megfelelően kerül kiszámításra. Házhozszállítási díj: 999 Ft / nap / menü A menük ára nem tartalmazza a szállítási díjat, ez megrendeléskor kerül felszámításra.
Lehet-e SZÉP kártyával fizetni?
Igen, OTP és MKB SZÉP kártyával megvásárolható a havi menü (4 hétre, a hétköznapokra szóló) termékünk. KH SZÉP kártyás fizetésre is hamarosan lesz mód.

A Smartfood menü szállítása és csomagolása

Hová lehet rendelni Smartfood menüt?
Budapest teljes területére, Pest, Komárom-Esztergom és Fejér megye meghatározott településeire szállítunk. A szállítási terület folyamatosan bővül, az aktuális lista itt található: https://smart-food.hu/szallitasi-terulet/
Mikor szállítjuk a Smartfood menüt?
A Smartfood menüt Budapesten és környékén hétfőtől péntekig 8.00 és 13.00 óra között szállítjuk. Komárom-Esztergom, illetve Fejér megyébe jelenleg szintén a délelőtti órákban szállítunk. Az aktuális szállítási területhez tartozó települések listája ide kattintva található.
Hogyan történik a Smartfood menü kiszállítása?
Az ételcsomagokat futáraink szállítják házhoz a megrendeléskor megadott szállítási címre, ahol átadják a csomagot a megrendelőnek. Ha a címen nem tartózkodik/nem nyit ajtót senki, telefonon keresik a megrendelőt és egyeztetik vele az átadás alternatív lehetőségét. Amennyiben a megrendelő személyesen nem tudja átvenni a csomagot, megoldható a csomag védett helyen történő elhelyezése, de ezt a megrendelőnek előzetesen írásban kell jeleznie vagy a futárral szóban egyeztetnie. Az ételcsomag átadását, illetve elhelyezését követően sem a futár, sem az ételeket készítő konyha nem vállal felelősséget az ételek minőségéért és a csomag épségéért.
Van-e lehetőség a Smartfood menü szállítását adott idősávba kérni?
Nincs. A Smartfood menüt 8.00 és 13.00 óra között szállítjuk, ennél pontosabban sajnos nem tudjuk előre jelezni az időpontot.
Lehet- e a Smartfood menüt több szállítási címre kérni? Lehet-e a szállítási címet módosítani?
Igen. Megrendeléskor a MEGJEGYZÉS rovatba kérjük beírni, hogy mely napon milyen címre kéri a szállítást. Ha hét közben változik a cím, kérjük, hogy a módosítást a tárgynapot megelőző nap 10.00 óráig legyen szíves emailben elküldeni: info@smart-food.hu. Az emailbe legyen szíves beírni, hogy mely címről milyen címre kéri a módosítást.
Mit tegyek, ha 13.00 óráig nem érkezett meg a futár?
Futárainknak 13.00 óráig meg kell érkezniük az ételcsomaggal, azért, hogy Ön időben elfogyaszthassa az ebédet. Amennyiben a futár előreláthatóan késni fog – például forgalmi dugóba került – , értesíti Önt telefonon. Ha mégsem érkezne meg Önhöz a menü 13.00 óráig, kérjük minél hamarabb jelezze telefonon: 20/9210911.
A Smartfood menü csomagolása
Az ételeket 90%-ban környezetbarát, komposztálható, újrahasznosítható vagy lebomló papír, illetve műanyagdobozba csomagoljuk. Ha előreláthatólag 24 órán túl tárolja az ételeket, javasoljuk, hogy tegye át azokat jól záródó műanyag vagy porcelán edénybe.

Hasznos tanácsok

Mennyi időnként érdemes a testsúlyt megmérni?
Hetente egy alkalommal javasolt a testsúlyt ellenőrizni. A súlymérést ébredést követően, a mellékhelység meglátogatása után és ruha nélkül érdemes elvégezni.
Hány órakor kell a Smartfood menüt elfogyasztani?
A reggeli javasolt időpontja: ébredést követő egy órán belül. Az ebéd ideális időpontja: 11.00-13.00 óra között van. A vacsora 18.00-19.30 között fejeződjön be. Az étkezések között 4 óránál több idő ne teljen el.
Mennyi folyadékot kell fogyasztani?
Nők számára 2 liter, férfiak számára 2,5 liter – elsősorban – víz, ásványvíz fogyasztása szükséges naponta. Az átlagosnál intenzívebb fizikai aktivitás, sport esetén a mennyiséget emelni kell fél – 1 literrel. A megadottnál kevesebb folyadék fogyasztása esetén a súlycsökkenés lelassul vagy stagnálhat.
Mit tegyek, ha a Smartfood menü kevés, éhes vagyok a menü fogyasztása után?
3-4 nap után hozzászokik a szervezet a kisebb adagokhoz. Sajnos a gyomornak kicsit össze kell szűkülnie. Mivel az agyban közel van egymáshoz a szomjúságért és az éhségért felelős terület, gyakran a szomjúságot azonosítjuk éhségként, ezért először érdemes inni. Ha egy nagy pohár folyadék elfogyasztása után 5-10 perccel még mindig éhes és érzi is, hogy korog a gyomra, akkor valóban éhségről beszélhetünk. Törekedjen arra, hogy legalább 2-2,5 óra teljen el a két étkezés közt, így nem fog pluszban mást enni. Ha vacsora után éhes (nem az „úgy ennék” érzés, hanem éhség!), fogyaszthat meleg gyümölcsteát, ami a hőmérséklete miatt is segíti ellensúlyozni az éhségérzetet. Ha még mindig nagyon éhes, egy szelet sovány sonka/sovány sajt friss zöldségfélével (ez akár 10 dkg lehet) még beleférhet .
Mindent betartok, sokat iszom, edzeni is elkezdtem, most mégse fogyok, mi lehet az oka?
Ha az előző héten fogyott szépen, természetes, hogy lelassul, esetleg megáll a fogyás, ahogy a kezdeti sokk után próbálja megőrizni az egyensúlyt a szervezet. Ha eleget alszik, eleget iszik, az étrendet betartja, paradox módon az edzés is okozhatja, hogy kg-ban nem fogy. Biztos, hogy a formája karcsúbb lesz, bármit is mutat a mérleg. Ne aggódjon, előbb-utóbb a mérleg is mutatni fogja a változást!
Kicserélhetem- e a Smartfood menüben azt az ételt, amit nem szeretek?
Zöldséget, gyümölcsöt szabad cserélni, de csak a megadott mennyiségben. Az étkezéseket nem szabad felcserélni egymással. A gabonaipari termékek (kenyér, zsemle, kifli,liszt) fajtája (graham/rozs, teljes kiőrlésű, stb.) szabadon választható, de fontos a megadott mennyiség! Ha valakinek valamelyik kisétkezés (tízórai, uzsonna) problémás – pl. nem szívesen fogyasztja valamelyik összetevőjét – örök alternatívaként szolgálnak a következők: házi gyümölcsjoghurt (2 dl) gyümölcsös túrókrém (5-10 dkg túró) gyümölcs sajttal (1 db gyümölcs vagy 10 dkg bogyós gyümölcs 2 szelet sajttal) gyümölcs magvakkal (20 g mag – olyan napokon javasolt, amikor más mag vagy kókuszreszelék, tehát jellemző zsírforrás nincs) gyümölcsös puding (házilag készítve, hozzáadott cukor nélkül) gyümölcs hozzáadott cukortól mentes müzliszelettel zöldfűszeres, zöldséges túrókrém (5-10 dkg) zöldséghasábokkal (minimum 10 dkg)
Lehet-e kávét inni?
Naponta 3-4 presszó kávénál nem javasolt többet fogyasztani, melyhez az összes tejmennyiség az étrendben szereplőn felül 2 dl lehet.
Lehet-e gyümölcslevet inni?
A napi szükséges folyadékmennyiség minimum(!) 2 liter nőknek, 2,5 liter férfiaknak! Ennek legnagyobb része víz legyen, de egy-két pohár energiamentes üdítő beleférhet. A 100%-os gyümölcslevek természetes cukortartalmával és energiatartalmával viszont számolni kell, ezért ezeket inkább mellőzze. Sporttevékenység előtt, gyors energiaforrásként jöhet szóba, de pl. reggeli folyadéknak kevésbé ajánlott.
Kell-e sportolni a Smartfood menü fogyasztása mellett ahhoz, hogy fogyjak?
Az étrend kezdők számára mozgás nélkül is működik, a fogyás beindul. Később a hatékonyság fokozása, valamint a szív- és érrendszer egészsége érdekében heti 5x minimum 30 perces kardio jellegű mozgás (futás, úszás, biciklizés, aerobik, stb.) ajánlott!
Mikor sportoljak? Hogy igazítsam az étkezésekhez az edzést?
Az étrend úgy van összeállítva, hogy rendszeres fizikai aktivitás nélkül is segítse a fogyást. Ha valaki aktívan sportol (45-60 perc intenzív testmozgás=közben már összefüggő mondatokat nem tudsz mondani, kutyasétáltatás nem ide tartozik!), akkor a következő linkben leírt szabályok érvényesek. Részletesen itt olvashat a sportoláskor ajánlott étkezésekről: https://dietetikusod.hu/eleg-inni-vagy-enni-is-kell-edzes-elott/ https://dietetikusod.hu/mikor-potolj-feherjet/

Van még kérdése? Írja meg!

crossmenuchevron-down